°C

Zachowaj formę podczas pandemii

Fot. Unsplash
 

Jak zachować formę podczas siedzenia w domu? Internet jest przepełniony poradnikami i informacjami na ten temat. Specjaliści radzą jednak: ostrożnie, nie każde ćwiczenie będzie dla nas dobre.

 

Sposobów na aktywność jest wiele. Najważniejsze, aby ćwiczyć tak, by nie zrobić sobie krzywdy. A o taką naprawdę nietrudno. – Każda forma aktywności jest dobra, o ile jest dobrana do naszych możliwości. – mówi Jarosław Miś, trener i nauczyciel wychowania fizycznego:

Za optimum uważa się 30 minut umiarkowanie intensywnej aktywności fizycznej każdego dnia dla osoby dorosłej. Jarosław Miś podkreśla, że ważne jest też, aby wykonywać ćwiczenia w miarę regularnie:

Z kolei Małgorzata Korsak, nauczycielka wychowania fizycznego radzi, aby aktywność domową zacząć od ćwiczeń izometrycznych:

W przypadku dzieci i młodzieży dzienna dawka ruchu powinna być zbliżona do godziny. Nie trzeba przy tym ograniczać się do konkretnych zestawów ćwiczeń. Ważne jest wkładanie nieco wysiłku i powodowanie przyspieszenia oddechu oraz akcji serca.

 

 

 

Komentuj odpowiedzialnie! Odnoś się do treści informacji, nie obrażaj rozmówców, nie używaj słów niecenzuralnych. Rozgłośnia zastrzega sobie prawo do moderacji komentarzy naruszających te zasady. Administratorem Twoich komentarzy jest Facebook, który może stosować do nich także "Zasady społeczności Facebooka".

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników, komentarze zawierające linki nie są publikowane.



Skomentuj przez Facebooka

Polub naszą stronę na Facebooku